Czy catering dietetyczny to właściwy wybór?



Często w wiadomościach prywatnych lub w trakcie konsultacji pytacie o dietę pudełkową. Swoją zawodową przygodę z tą branżą zaczęłam w 2012 roku w Poznaniu. 8 lat później dostałam propozycję współpracy z cateringiem w Connecticut w USA :). Aktualnie planuję menu dla jednej z lokalnych firm. Znam branżę bardzo dobrze, dlatego chciałabym Wam pomóc w podjęciu decyzji, który catering wybrać i czy w ogóle decydować się na dietę pudełkową.

PLUSY

Dieta dopasowana do Twojego celu. Firmy cateringowe dobrze rozpoznają potrzeby klientów. Oferty odpowiadają upragnionym efektom. Jeśli chcesz schudnąć, na pewno znajdziesz coś dla siebie. Jeśli chcesz zwiększyć masę ciała, również! Gotowe posiłki mogą być też pomocnym rozwiązaniem dla osób, którym zależy po prostu na regularnym jedzeniu.

Odpowiednia kaloryczność posiłków. Koniec z odmierzaniem, obliczaniem, zgadywaniem. Właściwa kaloryczność posiłków to jeden z najważniejszych czynników dobrej diety. Tylko uważaj, zestaw lunchowy ok. 900-1000 kcal traktowany jako całodzienne wyżywienie lub dieta 1200 kcal, to za mało dla zdrowej osoby, nawet deklarującej niską aktywność fizyczną. Wybierz zestaw o większej kaloryczności lub uzupełnij go o zdrowe przekąski lub samodzielnie przygotowany posiłek.

Różnorodność. Czas na nowe dania i smaki, zwłaszcza jeśli nie czujesz się pewnie w kuchni. Warto czasem coś zmienić i przerwać monotonię.

MINUSY

Zmniejszenie NEAT, czyli spontaniczna aktywność pozatreningowa Chodzenie na zakupy, stanie w kolejce w warzywniaku, samodzielne przygotowywanie posiłków, zmywanie naczyń to składowe NEAT, czyli spontanicznej aktywności pozatreningowej. Bez tych rytuałów nie dokładasz małej cegiełki wpływającej na Twój codzienny wydatek energetyczny.

Delegowanie odpowiedzialności. Bywa tak, że mierząc się z kłopotem redukcji masy ciała, chętnie oddajemy swoje zdrowie w ręce trenera personalnego i firmy cateringowej. W razie niepowodzenia łatwiej jest obarczyć ich odpowiedzialnością mówiąc, że trening czy dieta nie działają.

WSKAZÓWKI

Wybierz catering, który odpowiada Ci pod względem ceny, jakości produktów i smaku. Posiłki powinny być smaczne i świeże. Korzystaj z dni próbnych, żeby przekonać się, czy dana firma spełnia Twoje oczekiwania.

Niektóre firmy oferują dostawy wieczorem, inne w nocy lub rano. Dostawy wieczorem pozwalają Ci odebrać posiłki, wsadzić je do lodówki bez przerywania ciągu chłodniczego i spać spokojnie, bez ryzyka, że kurier nie zdąży przed Twoim wyjściem do pracy.

Nie oczekuj specjalnego traktowania. Jeśli oferta nie uwzględnia wykluczenia produktów, szczególne preferencje nie muszą być respektowane przez firmę.

Zawsze składaj reklamację, jeśli produkt był nieświeży, opakowanie nieszczelne. Domagaj się satysfakcjonującej rekompensaty. Warunki reklamacji znajdziesz w regulaminie.

Wiele firm daje Ci wybór, w jakie opakowania mają być zapakowane twoje posiłki. Standardem są tworzywa sztuczne, które podlegają recyklingowi, jeśli tylko wrzucisz je do żółtego kontenera. Możesz jednak zdecydować się na opakowania z tworzyw biodegradowalnych, wytwarzanych z celulozy, bardziej przyjaznych środowisku.

Jeśli chcesz poznać moje rekomendacje konkretnych diet pudełkowych napisz wiadomość na facebooku.

KONTAKT

ul. Marii Curie-Skłodowskiej 18/20 lok.20

11-041, Olsztyn

Email: dietetykolsztyn@gmail.com

Tel: 507 494 045

Terminy konsultacji:

Poniedziałki: 15.00-18.00

​​Wtorki: 8.00-11.00

Terminy konsultacji:

Środy: 14.00-18.00

© 2020 by Poradnia Dietetyki Medycznej Patrycja Fijał. Proudly created with Wix.com

Centrum Medyczne Luxmed

ul. Jagiellońska 26/1A

10-273, Olsztyn